Eko-rewolucja na jezdni po polsku

Solaris Bus & Coach S.A. jako jedyna firma na rynku europejskim produkuje autobusy, trolejbusy i tramwaje, jest też jedną z niewielu firm uparcie poprawiających i poszerzających zastosowanie ekologicznych źródeł energii oraz napędu w środkach transportu miejskiego, co jest żywotnym interesem Europy w dobie zaostrzania norm w walce z zanieczyszczeniem środowiska.

Czytaj więcej...

Europosłowie zagłosowali. Tradycyjne biopaliwa tylko do 2020 roku

W 2020 10% energii w transporcie ma pochodzić ze źródeł odnawialnych. Ale biopaliwa będą mogły stanowić tylko 6% - tak zagłosowali 24 lutego br.  europosłowie Komisji Środowiska PE. Poparli również uwzględnienie emisji związanych z pośrednią zmianą użytkowania gruntów (ILUC) w dyrektywie o jakości paliw. Głosowanie to zahamuje rosnącą konsumpcję biopaliw, które powodują wzrost emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z tradycyjnymi paliwami.

Istotne jest, że posłowie uwzględnili w 6-procentowym limicie także uprawy energetyczne, czyli niejadalne gatunki, które nadal konkurują o ziemię z uprawami spożywczymi. Decyzja ta słusznie uwzględnia, że to sposób użytkowania gruntu, a nie konkretny gatunek stanowi wyzwanie ekologiczne polityki biopaliwowej. Oznacza to, że kraje UE nie będą mogły subsydiować takich biopaliw ani zmuszać do ich stosowania.

Czytaj więcej...

MZA Warszawa kupuje Solarisy

W końcówce roku 2014 w siedzibie Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie, przedstawiciele Zarządu MZA oraz firmy Solaris Bus & Coach S.A. podpisali umowę na dostawę 10 autobusów Solaris Urbino 12 electric. Jest to pierwszy w Polsce tak duży kontrakt obejmujący zakup autobusów elektrycznych

 

Pierwsze, niezwykle ekologiczne i ciche autobusy bateryjne zgodnie z umową zostaną przekazane do MZA w maju 2015 roku, a realizacja kontraktu zakończy się w czerwcu. Solarisy Urbino electric dla Warszawy, zostaną wyposażone w baterie o pojemności ponad 200 kWh i silniki trakcyjne o mocy 160 kW. Ładowanie baterii będzie odbywać się przy wykorzystaniu metody plug-in z ładowarki o mocy 120 kW. Dodatkowo ładowarka będzie posiadać także funkcję zmniejszenia jej mocy ładowania do 40 kW.

 

Konstrukcja autobusów zostanie przygotowana w taki sposób, aby w przyszłości można również zastosować do uzupełniania baterii system szybkiego ładowania dachowego.

Czytaj więcej...

Strona 1 z 2